Τι λένε οι Ειδικοί για την Μπλε Ακτινοβολία
Συμβουλές

Τι λένε οι Ειδικοί για την Μπλε Ακτινοβολία

Κάθε φορά που τα μάτια σου κοιτάνε μια οθόνη, είτε πρόκειται για τηλεόραση, υπολογιστή, κινητό τηλέφωνο, εκτίθεσαι σε μπλε φως ή μπλε ακτινοβολία (όπως επίσης αποκαλείται). Αν και δεν υπάρχει ακριβής επιστημονική απόδειξη πως το μπλε φως είναι επιβλαβές για τα μάτια, οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή των χρηστών.

Πολλοί από εμάς μπορεί να έχουμε παρατηρήσει μια δυσφορία στα μάτια γνωστή και ως «ψηφιακή κόπωση» των ματιών, η οποία πολύ πιθανόν να οφείλεται στη μειωμένη κίνηση των βλεφάρων που προκαλεί ξηρότητα στα μάτια.

Κατά την διάρκεια της ημέρας το μπλε φως μας ξυπνά και μας διεγείρει αλλά η υπερβολική έκθεση σε μπλε φως τις νυχτερινές ώρες μπορεί να δυσκολέψει ιδιαιτέρα τον ύπνο και την ουσιαστική ξεκούρασή μας. Γι’ αυτόν τον λόγο οι ειδικοί προτείνουν να μένουμε μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές τουλάχιστον 3 ώρες πριν τον ύπνο.

Εκτός των ηλεκτρονικών συσκευών, η μεγαλύτερη πηγή μπλε φωτός είναι το ηλιακό φως. Η υπερβολική έκθεση στο υπεριώδες φως του ηλίου αυξάνει τον κίνδυνο οφθαλμικών παθήσεων όπως ο καταρράκτης, ο καρκίνος και οι οφθαλμικοί όγκοι.

 

Άσκηση για να Προστατέψεις τα Μάτια σου:

Ο καλύτερος τρόπος για να προστατευθείς από το μπλε φως είναι αυτή η πολύ απλή άσκηση για να ξεκουράσεις τα μάτια σου:

 

Κανόνας «20-20-20»

Κάθε 20 λεπτά μετατόπισε τα μάτια σου από την οθόνη σου και κοίταξε ένα αντικείμενο τουλάχιστον 6 μέτρα μακριά για 20 δευτερόλεπτα.

 

EXTRA TIP:

Χρησιμοποίησε τεχνητά δάκρυα για να ανακουφίσεις την αίσθηση της ξηρασίας των ματιών σου.

 

Αν φοράς γυαλιά οράσεως, ζήτησε και την ειδική επίστρωση που φιλτράρει το μπλε φως στους φακούς. Έτσι τα μάτια σου θα είναι προστατευμένα όποτε φοράς τα γυαλιά σου. Στα GrandOptical διαθέτουμε επίσης γυαλιά με σκέτους φακούς με επίστρωση κατά του μπλε φωτός, χωρίς βαθμούς μυωπίας, ώστε ακόμα κι αν δεν έχεις πρόβλημα όρασης ή αν φοράς φακούς επαφής, να μπορείς να προστατεύεις τα μάτια σου όταν κοιτάς οθόνες.